Wij zijn Albert en Mara en wonen negen maanden per jaar in Spanje en zijn drie maanden verdeeld over het jaar met vakantie in Nederland vanwege onze kinderen en kleinkinderen.

Even uitleggen wat gerdaYD bedoelt met "dada" = Vlaams:
dada (de ~ (m.), 's) ‘Dat is mijn dada.’ betekent ‘daar ben ik gek van’, ‘daarvan hou ik het meest’. → Fr. mon dada = mijn stokpaardje
vgl.ook dat is mijn dada niet - Ik hou van treinen, dat is echt mijn dada. - Haar dada is koken voor vrienden en familie.

zaterdag 3 juni 2017

50 jaar geleden op 1 juni 1967

"It was fifty years ago today Sgt. Pepper told the band to play".
Op 1 juni 1967 kwam het Beatles-album Sgt. Pepper uit en de wereld
staat er een halve eeuw later uitgebreid bij stil.
Met Sgt. Pepper verlegden de Beatles hun eigen grenzen en tegelijk
de grenzen in de popmuziek. De lat werd er hoger mee gelegd voor
iedereen die popmuziek ging maken.
Voor ONS nog steeds het beste album uit de vorige eeuw.

Sgt Pepper’s klinkt vijftig jaar later nog beter. Op de nu
verschenen jubileumuitgave klinken The Beatles beter dan ooit.
Voor meer info over deze jubileumuitgave, klik hier.

Wij wensen jou een fijn Pinksterweekend met dit muzikale klavertje vier.
Grtz Mara








Voor meer Zwijmelen op Zaterdag, klik hier.


10 opmerkingen:

Melody Steenkamp zei

Grappig dat jullie deze band benoemen... ik zag toevallig, toeval bestaat niet, van de week op een nacht op een Engelse tv zender een stukje van een documentaire over de invloeden van bepaalde mensen op de muziekbelevenis ... hoe anders dan nu werd er aangekeken tegen dit groepje mannen.

Fijn weekend

Dwarsbongel zei

Tja, ik was meer van "The Stones"; dat ging in die tijd niet goed samen. Terwijl ik toch ook de muziek van The Beatles stiekem wel kon waarderen, maar dat zei je niet tegen een collega die tot in het absurde idolaat was van The Beatles, die alle andere muziek afdeed als ondermaats...

gerdaYD zei

Goede morgen Albert en Mara en een heel fijn weekend gewenst.
Het is al 50 jaar geleden dat deze plaat uitkwam, wow, we worden oud hé.
Maar deze plaat was beslist een uniek iets, zo iets hadden we nog nooit gezien voordien. En de muziek blijft gewoonweg prachtig, dat getuigt de knappe prestatie van The Analogues die het geheel live op het podium brachten!

Nietzomaarzooo zei

En dan nu tot de klassiekers van de popwereld behorend. Hadden ze 50 jaar geleden niet kunnen bedenken.
Fijn weekend.

http://hartelijkehothulk.wordpress.com/ zei

The Beatles waren zo groot, dat ze 'for ever' genoemd kunnen worden.
Dat lukte tot op heden niemand.

Trees van der Vliet zei

Jaaaa dat waren de pareltjes op mijn 17e jaar! Schitterend!
Mara alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, doet geen pijn hè? ;-)
Mooi weekend gewenst!
Salu2, Trees

Marja zei

Ja, hoera, het lukt nu wel om te reageren.
Ik heb vanochtend al vroeg zitten zwijmelen bij deze toppers.
Bedankt.

Elisabeth zei

Dag Albert en Mara
Dank voor de reactie bij mij .Volgens mij heb ik het nummer ooit eerder geplaatst toen ik nog mee deed met Z O Z en ik vind het nog steeds geweldig . Dit keer geplaatst voor een blogmaatje omdat ze het moeilijk heeft . En 50 jaar geleden jeetje toen was ik 16 en vond deze muziek van de Beatles helemaal niets aan ,nu kan ik het beter waarderen en vond zeker de eerste 3 best heel goed .
Groetjes Elisabeth

rias-weblog zei

Ja dat was dé muziek in die tijd. Je hoorde ze de hele dag en overal:-)
Albert en Mara ik wens jullie fijn Pinksterweekend.
Lieve Groetjes

FRANK103 zei

The Beatles vond ik niet veel aan, werd bij ons thuis ook niet gedraaid. Elvis en Abba wel, en zelf was ik meer fan van Diana Ross, Donna Summer en Boney M. Dat is ook nooit meer veranderd, ik heb nog steeds geen cd van The Beatles in huis. (Nb: The Stones vond ik ook niks, heb mijn kaartje voor een concert van The Stones ooit ingeruild voor een concert van Michael Jackson. Nooit spijt van gehad!)