zondag 22 oktober 2017

Een spoorse terugblik

Dat doen we vandaag met een VAD bus, nog in de rode kleur van W.C.Tensen uit Soest, in juni 1980 op het Stationsplein Harderwijk.

De Firma, later N.V. W.C. Tensen te Soest was van 1930 tot 1980 een autobusbedrijf dat openbaar vervoer verzorgde in het oostelijk deel van de Nederlandse provincie Utrecht met uitlopers naar Het Gooi en de Veluwe. De donkerrode kleur was tot het bedrijfseinde in 1980 karakteristiek voor de Tensen-bussen, die vanaf 1937 vrijwel alle van het merk Volvo waren.

4 opmerkingen:

gerdaYD zei

Goede zondagmorgen Albert en Mara.
Je plaatst hier weer een mooie Spoorse Terugblik, interessant om weten en leuk om te bekijken! Jammer dat er niet meer reacties op je blog komen want het is het bekijken meer dan waard!

FRANK103 zei

Eerlijk gezegd keek ik niet erg naar bussen, die vond ik lang zo boeiend niet als treinen. Veel verder dan de bussen in de Zaanstreek kom ik dus niet, dat warem bussen van de NZH of Enhabo. Dat waren niet van die mooie rode bussen!

rias-weblog zei

De gele bus verderop herken ik ,de rode van VAD niet.
Lieve groetjes, Ria

schoolstraat8 zei

Als kind en busliefhebber ben ik vroeger vaak met de afgebeelde Tensen 46 meegereden. Pas ontdekte ik dat hij bij de Stichting Veteraan Autobussen op de nominatie staat om opgeknapt en rijvaardig te worden gemaakt. Ik heb mij daarom gelijk als vrijwilliger gemeld. Over hopelijk niet al te lange tijd is hij dus weer op de weg te bewonderen en is dan ook bij ons te huur met chauffeur.

Marnix